Budowa komórki zwierzęcej i roślinnej

By stycznia 26, 2023 , ,

Co ta komórka ma w środku? Czarna magia! Tego się nie da nauczyć!

Budowa komórki
Tak się początkowo piątoklasistce wydawało. Ale z pomocą przyszłam ja! ;) Zarządziłam projekt o komórkach - jest tak szeroki, że nie mamy gdzie go przechowywać. Ale najważniejsze, że się sprawdził i sprawdzi również w przyszłości, by przypomnieć sobie budowę komórek w starszych klasach.

Budowa komórki

Wydrukowałam ze strony "Biologia ucz się sam" komórkę zwierzęcą i komórkę roślinną. Odrobinę je zmodyfikowałam, to znaczy powiększyłam. W wersji mniejszej jako kontrola błędu, są ukryte pod zamykanym na guzik kartonem - można w każdej chwili otworzyć i sprawdzić. Na środku są pytania, czy też raczej zdania opisujące dany element komórki - trzeba je dopasować do odpowiedniej części.

Budowa komórki

To pierwszy projekt, do którego wykorzystałyśmy taśmę rzep - i już wiem, że nie ostatni, bo ta taśma to genialny wynalazek! Elementy komórek można odklejać, tak samo jak ich podpisy - możemy je dowolnie przeklejać, przekładać. Oczywiście nie obyło się bez pomocy mojego taty, który skleił nam kartony klejem na gorąco - jakoś nie mogę się przekonać do używania  tego rodzaju kleju ;) Wydruki naklejam na grubsze, sztywniejsze kartki i wycinam - w ten sposób są wykonane wszystkie ruchome elementy.

Budowa komórki

Już na samym etapie pracy nad projektem, Duża wiele na temat budowy komórek zapamiętała. Musimy zrobić jeszcze coś podobnego z komórką bakteryjną i grzybową.

Budowa komórki

Budowa komórki


You Might Also Like

0 komentarzy